Sommarlov

Ojojoj, nu är lovet igång. Riktigt skönt, hoppas på att solen ska komma tillbaka till Sverige så man kan njuta riktigt rejält utav detta lov. 10 veckor, inte illa. Men det går fort. Blev super glad när jag fick mitt betygs papper, jag fick MVG i engelska i alla fall! WIHU! Dessvärre kommer vi inte få något betyg angående lärlings grejen förns år 3, konstigt tänkt men men.

Direkt efter min egen avslutning bar det av till solna för att möta upp kusin Jessica. Hon höll på att fixa sig och lite så, jag bytte även om sen tog vi tuben in till fridhemsplan för att ställa sig i regn och kolla när Julia Twini sprang ut, OCH NU HAR HON TAGOT STUDENTEN!!! Stort grattis hjärtat. Det firade vi med galet flakåk genom stan och sen vandring hem. Väl hemma var det direkt in i duschen och sen hälsa på alla gästerna. Det serverades god buffé och god studenthatt tårta. Riktigt trevligt. Blev en tidig kväll för mig men jag mådde inte så bra så det var lika bra, men det kommer komma många tillfällen att ta igen det på.

Imorse var det tidigt upp för att vara med på lillens första skolavsluting, och jag är riktigt stolt över honom. Nu har han gått ut sexårs och efter sommaren är det ettan som gäller för honom. Ohho så roligt. Efter alla sommar sånger och tal från rektor så gick alla barn och föräldrar upp till klassrummet för att kolla på en video med bilder från året som gått och sen fick alla barn ett kuvert. Sen rusa alla ut på skolgården för att mumsa i sig massor med fika. Måste säga att vissa av föräldrarna hade gjort ett riktigt fint jobb med sina bak. Barnen var fullproppade med fika och sprang runt som vildingar och lekte kull med min älskade Deniz.
Efter all lek begav vi oss hem och nu är vi på hemmaplan och Deniz och Theo sitter och spelar wii. Jag ska nog börja med maten så vi får i oss lite annat än bara bullar och kakor.
Bilder kommer att komma senare, glad sommar på er allihopa och ta vara på tiden, snart är det dags för drag och slit igen.
/M 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen fara, bara jag ser)

URL/Bloggadress så jag kan kolla in din blogg:

Vad du hade på hjärtat skriver du här:

Trackback
RSS 2.0