GB glass betyg Del 2

Idag tog jag och Deniz en lunch tillsammans och beslöt oss för att betygsätta två nya glassar i den härliga vårsolen.

Här har vi den, den klassiska formen på gb:s pinnglassar. Dock
kan jag inte kalla den en nyhet, snarare copycat. Ja juste! Denna
rackare är otroligt lik Magnums Almond, för lik. Det som skilde
dem åt var nötsorten på "choklad fodralet" i övrigt var de mycket
lika. Detta sänker naturligtvis betyget ganska mycket eftersom det
inte är något nytt, men god var den. Copycaten kostade 25kr,
kan tycka det var en aning för dyrt när man kan köpa almond
för ett mycket billigare pris. Betyget blev: 2,5/5 möjliga

Jag säger bara mums mums mums! Denna läckra glass på
pinne var inte att leka med. Härlig smak, nytt tänkande och
riktigt sommrig. Det enda klagomålet jag måste tillägga är
att det var lite för mycket ananaskött, skulle uppskattat om
den var lite mer isglassig. Billig och bra, den smarriga
rackarn gick på ynka 11kr. Betyget blir: 3,5/5 möjliga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen fara, bara jag ser)

URL/Bloggadress så jag kan kolla in din blogg:

Vad du hade på hjärtat skriver du här:

Trackback
RSS 2.0