Jag saknar dig

Det finns bara en utav dig, det finns ingen annan som någonsin kommer kunna ta din plats. Jag vet att jag ofta skäller och är sur på dig för att du inte är närvarande. Du ligger bara och sover och glömmer oss andra som saknar din närvaro. Det har hänt att jag gråtit för att jag känner att du inte bryr dig om mig, jag har känt att du glömmer mig. Vi har inte pratat på ett tag och du ringer inte tillbaka på mina samtal. Men så finns det också de stunder då du finns där, lever och anstränger dig. Som idag, du verkligen försöker och jag hör hur dåligt du mår när jag ber om pengar som du inte kan ge. Så du ber mig skrapa fram lite pengar från dina sparpengar, vilket jag får dåligt samvete av. Men på något sätt löser du det.
Men idag när vi pratade i telefon och du sa förlåt, du sa att du är skyldig mig så mycket mer och att du saknar mig. Det värmde. Jag vart så glad och tårarna började falla, som dom gör just nu. Att höra dig säga att du saknar mig betydde mer än om någon annan hade sagt det.
Solen skiner ute nu och änfast ditt beteende är sårande och inte okej kommer jag kunna leva på de små orden ett bra tag fram, de små orden som är så stora för mig när de kommer ifrån dig.
Tack för de stunder du funnits, finns och kommer finnas där.
Jag älskar dig P.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen fara, bara jag ser)

URL/Bloggadress så jag kan kolla in din blogg:

Vad du hade på hjärtat skriver du här:

Trackback
RSS 2.0