Plugg på en söndag? Nej tack! Vi satsar på katt räddning

Är hemma hos min myse nu, vi har gjort oss ett plugg försök men i mot slutet av frågorna började programmet "Vem kan slå Filip och Fredrik?" vilket min man naturligtvis skulle se på. Så nu avbröt han pluggandet och tittar på tv och då tog jag tillfället i akt till att blogga lite. Känns lite små trist sådär att inte kunde blogga regelbundet då jag inte har internet i båda mina hem längre men jag gör det när jag kan.
Idag har jag även varit duktig och tränat. Men måste även poängtera att jag varit hjälteheroisk! Idag räddade jag min katt från att bli ett bil-grills-offer. De ni!
Bakgrund:Han hade bajsat inomhus och då släppte jag ut honom på gården för att kunna göra rent ordentligt hemma. Och det är inte så att detta är första gången han är ute, nej nej. Han var utekatt innan vi flyttade och efter att vi flyttade så har han varit ute någon gång sådär. Men idag skulle han straffa oss för att vi straffat honom.
Problemet:På något konstigt vis så klättrade han under motorhuven på vår grannes bil. Vår utsatta katt vid namn Diesel är rätt tjock och kunde inte komma ut. Så jag och Dempan höll på och kämpa i över en och en halv timme för att få ut katt stackarn.
Dilemma:Och vi kunde inte heller lämna bilen för om ägaren skulle komma och köra iväg med bilden så skulle han bli grillad av motorn.
Åtgärder:Vi kämpade och kröp på den kalla och blöta marken i lera och smuts, försökte locka med fisk, dra i bilens kanter, dra i katten men ingenting fungerade. Tillslut ringde jag polisen och bad om bilägarens namn för att kunna be dem att öppna bilen. Jag fick namn och portnummer. Jag sprang upp till fjärde våningen där bilägaren bodde men ingen var hemma.
Aggressionen:Jag ringde då upp polisen igen efter ännu en tids kämpande då telefonisten för polisen säger att de inte tänker komma och öppna bilen för en katts skull.. MEN VA?! Är de helt cp i huvudet eller? Hon sa i stort sätt att min katts liv inte var värt att räddas. Jävla cp kvinna, ska trycka fast henne under en motorhuv och säga att polisen inte räddar bittra kärringar som hatar hjälplösa katter.
Lösningen:Tillslut kom i alla fall ägaren hem och öppnade motorhuven då det var lätt att bara plocka ur min stackars tjockis. Han blev så lycklig, trots att han var i chocktillstånd.
Lärdom:En sak är i alla fall säker, jag släpper inte ut min katt utan uppsyn igen. Och jag tänker inte ringa polisen om jag vill att liv ska räddas!
/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen fara, bara jag ser)

URL/Bloggadress så jag kan kolla in din blogg:

Vad du hade på hjärtat skriver du här:

Trackback
RSS 2.0