Duktiga veckan

Jaha då var det tisdag, idag har jag varit super duktig. Jag skrev jättebra på so-provet som jag satt och råplugga på igår. Jag fick reda på mitt svenska läx resultat, resulterade i alla rätt. Och sen när jag kom hem tog jag itur med alla internet köp som inte gått riktigt som det var sagt. Det hela slutade bra och alla är lösta nu, skönt. Efter att jag varit så duktig och rätt ut problemen så tog jag tag i veckans städning, stor städningen. Det tog sin tid men jag är i alla fall klar nu och kan betala tillbaka pengarna jag lånat av mamma.
Det brukar kännas surt att lämna ifrån sig sina ihoptjänade pengar men den här gången känns det bara som en otrolig lättnad, att slippa hela tiden tänka på att man är skyldig någon pengar. Ska bli så himla skönt och så ska jag samtidigt gå tillbaka till mitt gamla vanliga motto, låna aldrig pengar. Vänta med dina köp tills du har egna pengar, det vinner man på i längden.
Imorgon är det jobb som gäller, är inte någo' vidare taggad men av erfarenhet vet jag att det blir bättre väl på plats. Får tänka på att det är lov nästa vecka och stå ut de få dagarna som är kvar tills dess. Ska bli så himla skönt med lov, inget pluggande och inga tidiga mornar. Ta det lungt och bara göra det man känner för. Och jag och pappa har nu kommit överns om att vi ska ta tag i rummet på nedervåningen och måla om och möblera. Om det blir lika fint som jag tänkt mig kommer det att bli himla lyckat. Blir alldeles glad och exalterad när jag vet att jag ska få gå på IKEA och inreda ett rum from scratch.
Men nu är det film med pappa som gäller. Hoppas ni haft en trevlig dag och fortätter i samma spår, ni andra.. ja ni borde ta tag i det otrevliga. Det brukar bli mycket bättre så.
Kram på er alla sötnosar /M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen fara, bara jag ser)

URL/Bloggadress så jag kan kolla in din blogg:

Vad du hade på hjärtat skriver du här:

Trackback
RSS 2.0