Historiska Muset

Dagen började med att jag klockan 9.00 gick över till grannen och vaxade benen och bikinilinjen, och det gjorde lite ont. Men inte värre än det gjorde sist så nu är det fixat och klart inför Spanien resan, känns himla skönt. Efer det åkte jag med lillen och hans kompis Emil till Historiska Muset där det är vikingasommar. Även Jessica och Deniz gjorde mig sällskap. Man fick baka vikingabröd, klä sig som en viking, spela vikingaspel och gräva efter saker från vikingarnas tid. Fanns även nordens stösta (eller nästa största) vikinga museum att kolla in. I helhet var det en trevlig och mysig dag då barnen framför allt fick ha kul. Här är ett smakprov på vad man kan göra på ett vikinga museum.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen fara, bara jag ser)

URL/Bloggadress så jag kan kolla in din blogg:

Vad du hade på hjärtat skriver du här:

Trackback
RSS 2.0