Tre historier i en

  • Okej vi börjar med det positiva, gårdagen. Jo jag gick upp 15.15 och var på jobbet från 7.00 till stängning (22.15) och allt flöt på bra trots att jag fick köra kassan själv då en kollega sket i att komma. Thank god för Sam och Nicklas. Jag brukar vara den som säger "hata män!" men jag måste faktiskt sänka garden och hylla alla män (denna gång) där ute som är så bra som dom jag får jobba med. ÄLSKAR att jobba med killar, allt bara flyter på och inget är ett problem, verkligen inget. Kom när det behövdes, vi samarbetade som om vi inte gjort något annat de senaste åren, japp det var riktigt nice.
  • Men ialla fall (ni ska inte få för mycket luft nu), när jobbet väl var över och det var dags att åka hem så var jag ju typ något trött och kände att mitt liv inte bestod av så mycket mer än arbete men så kom den härliga uppenbarelsen för livet när tåg-chauffören var på ett sånt himla bra humör och snackade på om trevliga saker i högtalaren, och jag skrattade lite tyst för mig själv. Det är så himla härligt när man träffar på sånna glada prickar i vardagen, att gå och känna sig helt slut och lite dämpad, och så sätter man sig på ett tåg, precis som vilken dag som helst men så just denna gång så blir man så glad för att en annan person mår så bra. Han hade förmodligen precis fått sig ett ligg men det förtäljer inte historien. Det jag ville komma fram till var ialla fall att jag hatar buss-chauförrer och gillar tåg-chauförrer, mycket.
  • Och nu tredje historian, idag fick vi reda på att chefen intagit en ny policy, jo.. tatueringar är inte längre tillåtet. MEN HALLÅ?! Vi jobbar i en fucking matbutik och inte på någon högklassad advokatbyrå. Tycker det var hemskt löjligt, jag menar jag har jobbat där i 2-3 månader (Jennie och Pierre i flera år) och nu kommer dom med detta. Ingen utav oss har särskilt synliga tatueringar och dessutom så är det inte döskallar som poppar upp. Så nu är det långärmat och nedsläppt hår som gäller.. KUL! Diskriminering mot en livsstil, INTE okej! [Tur att nästa tattoo inte kommer att synas då, hihi] Eller det beror ju på hur man ser på saken ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen fara, bara jag ser)

URL/Bloggadress så jag kan kolla in din blogg:

Vad du hade på hjärtat skriver du här:

Trackback
RSS 2.0