Dalmatiner

Jag har länge varit intresserad av att skaffa mig en livskamrat, och då menar jag ingen korkad kille utan i form av en hund. Däremot har jag varken tid, ekonomi eller ett liv för att ha hund just nu, vilket ändå känns skönt att jag inte tar på mig något jag inte kan ta hand om. Att vänta känns som mest rättvisast för hunden också så jag har tagit mitt mogna förnuft till fånga och väntar med att skaffa ett 15års långt hel tids jobb. Men kollar ändå upp potentiala framtidspartners och jag har ju alltid varit inne på en tollare men någonstans får man ju inse vad som passar ens livsstil och vad som hunden kommer må bäst av. Och eftersom jag inte är en atlet och inte gärna spenderar större delen av mitt liv utomhus på en gård nära skogen så fick jag ge upp min hund dröm och sikta på något som passar både mig och rasen bättre. Och jag är inte intresserad av att skaffa en liten sketen råtta heller, så nu är jag inne på att skaffa en dalmatiner. En familjehund som älskar kärlek, kräver inte överdrivet med motion och är lättskött (förutom pälsfällandet) så det är en stark kandidat. Har alltid fascinerats av de varelserna. Har alltid också känt för att ha en tik men när det gäller dalmatiner skulle jag kunna tänka mig en stilig hane som fulländar min tillvaro.. why not liksom.


Se bara vilken så vacker och ståtlig hund det är


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen fara, bara jag ser)

URL/Bloggadress så jag kan kolla in din blogg:

Vad du hade på hjärtat skriver du här:

Trackback
RSS 2.0