CV klart, dags att söka jobb

Idag har jag faktiskt varit riktigt duktig. Var med på musée besöket imorse men från klockan 13.00 har jag suttit hela dagen och jobbat på mitt cv. Och som tur var fick jag hjälp av tre små tjej riddare, min mamma, kusin Jessica och medarbetaren Karin. Slut resultatet måste jag säga vart riktigt bra. Om det var jag som hade fått det cv:t hade jag anställt henne direkt!
Dessvärre glömde Mia bort mig idag så det blev inge stan och dela ut mina nya fina cv:n men det gjorde mig inte så mycket. Fin slipade på det ända tills jag var tvungen att åka hem med pappa. Vi åt en god middag, chickenbits med sallad och currysås från blackebergsgrillen, mm yummi!
Jag köpte även en ny bh idag, en i rätt storlek för en gångs skull, och den var snygg också! Jag är säker på att Deniz kommer gilla den lika mycket som jag ^^


Någon mer än jag som såg klippet från morgonens tv intervju på kanal 4? Haha! Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om vad.. har redan framfört mitt tycke om att få allt gratis bara för att man bloggar. Hur kan man försörja sig på att skriva lite kort om vad man har gjort i tre inlägg om dagen? Vad som har gjort henne intressantare än mig är att hon är "modell snygg" medans jag bara är "en vanlig skönhet". Skönheten ligger i åskådarens ögon, well..
Nu är hon "naturligtvis" någon att bry sig om eftersom hon går på fester (som vilken annan 18åring som helst?) och "köper" det senaste inom modet, som någon annat skapat? Flera miljoner männsikor handlar mode inriktade saker varje dag. Vad är det för speciellt med att du gör det? Ointressant så länge du inte gjort det själv, eller?
Aja, förstår mig inte på det där. Undra hur det kommer vara om några år.. när bloggandet inte är intressant längre och folk ägnar sig åt riktiga arbeten där man faktiskt går på en anställningsintervju. Jag menar vad ska arbetsgivaren på t.ex ICA säga när det står i ditt cv "Jag har bloggat om mode och haft över 9.000(?) läsare om dagen". "Jaha, vad kul för dig" skulle jag sagt, och sen var den anställningsintervjun klar. Haha
/M


Kommentarer
Postat av: Mija

sorry hjärtat :( jag är snart senil tror jag :P

2009-11-13 @ 02:05:45
Postat av: Sussi

UPPDATERA MERA!!!!!

2009-11-21 @ 22:45:48
URL: http://sussitussi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen fara, bara jag ser)

URL/Bloggadress så jag kan kolla in din blogg:

Vad du hade på hjärtat skriver du här:

Trackback
RSS 2.0