Skansen guide

Javisst! Det är jag det.
Morgonen började med att jag gick till tandläkaren för att kolla tänderna, och det gick som väntat bra. Inga hål eller andra otrevligheter.
Efter tandis gick jag hem igen och fixa mig och mös lite med plutten. Sen åkte han iväg till skolan och jag satt kvar och försökte överföra pengar och så funkar inte skiten, blir så trött på sånt där.
Hur som, innan jag drog målade jag naglarna och sedan tåg tåget in mot karlaplan för att möta upp Sussi och Sary, vi skulle åka tillsammans till skansen där vi skulle guida klassen.
Vi gick runt inne på skansen i ca 3 timmar så varje person/grupp fick berätta om sin station. Jag, Jennifer och Oscar var en grupp och vi pratade om bageriet, afrikanska dvärggetter och ringsvanslemurer. Och det gick faktiskt riktigt bra för mig, tror att jag i alla fall kommer få minst ett dubbel bokstavs betyg.
Efter skansen åkte jag hem till råcksta för att göra veckans städning, och städningen började bra.. jag somnade på soffan. Vet inte exakt men tror jag sov i 1 timme eller något sen så var det bara att sätta igång med städningen. Som är klar nu förövrigt, thank god!
Pappa och jag lagar mat nu, det blir tandori kyckling med mackisar, yummi. Ska även ha det till matlåda imorgon då jag jobbar igen på Stadium.
Hoppas ni haft en bra dag och tagit vara på solen då den stack fram bakom molnen. Godkväll
/M
Kastar in lite bilder från skansen besöket
Rödröd
Gråsäl

Älg

Älg bebis

Björn mamma med barn

Visent

Getter med killingar

Gigantisk gris

Gris

En fin blomma och en tånårs björn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen fara, bara jag ser)

URL/Bloggadress så jag kan kolla in din blogg:

Vad du hade på hjärtat skriver du här:

Trackback
RSS 2.0