Vilket ryck

Helt galet. Fick värsta jul rycket. Vart assugen på lussebullar, pepparkakor, varm choklad med marshmallow, snö och julmusik. Hatar egentligen kyla men julen är väl för härlig. Kärlek, harmoni, ja allt ljus i mörkret och allt det där. Julen är omtankens tid. Tänk dig och din kille gå i snön och hålla hand. Så romantiskt. Varma kläder att gosa sig i. Ligga i en liten mysig trästuga framför en varm brasa och mysa. Ge mig jul nu! Sen går vi dirket tillbaka till sommaren. Hoppas med hela mitt hjärta att det blir snö på julafton. Julen är barnens, kärleken och godhetens årstid. Åka pulka och göra snögubbar. Något man aldrig växer ifrån. Köpa julklappar och se dom små barnens lycka i hela ansiktet. Det finns faktiskt inget som är som julen. Alla goda små saker, julborden, julskinkan, dom varma sockorna som dras fram ur garderoben, snöbollskrigen, tror aldrig jag längtat efter julen som jag gör nu. Har alltid tyckt de är grått och trist, men har väl som sagt förändrats och lärt mig se det goda i det onda. Ge mig jul!


Slänger in en härlig juldänga som faktiskt är en av mina favoriter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen fara, bara jag ser)

URL/Bloggadress så jag kan kolla in din blogg:

Vad du hade på hjärtat skriver du här:

Trackback
RSS 2.0