Måndagar är inte min grej

En hel dag i skolan och sen en massa plugg hemma. Tar det aldrig slut? Räcker det inte med att man förpestas av plugg i skolan 5 dagar i veckan? Tydligen inte. Men det kan vara mysigt också, våran e-handels lärare var sjuk idag så vi fick plugga på egen hand. Kan inte påstå att det vart sådär överdrivet mycket plugg, okej ingenting faktiskt. Vi satte oss alla tjejer i klassen på ett café och snackade skit istället. Jag lärde mig mer om dom i klassen så jag fick faktiskt någon slags nödvändig lärdom. Hum, sitter nu och pluggar till mitt samhälls prov imorgon, och det är inte lite jag ska kunna. Och på det så är jag barnvakt till lillen som är sjuk. Det underlättar i och för sig att han sover men även det barnet ska väl vakna. Pluggandet går sådär, det jag hittills läst fattar jag men jag vet att det är massor massor massor mer att läsa in. För mycket att ta till sig. Men får väl se fram emot morgondagen då provet är över och det är shopping på stan med mia som gäller.
Jag har faktiskt börjat få upp intresset för en viss kille igen, vet inte om det är för att jag faktiskt gillar honom eller om det bara är för att jag vill ha någon. Tror att det lutar mer mot det andra påståendet. Men det är mycket påfrestande nu, alla snackar om sina killar. Det är kallt och man vill ha någon som myser och värmer en. Men det är endå fel, både mot honom och mig själv. Det kan aldrig sluta bra när man egentligen inte vill ha just han. Men jag tycker endå att jag har varit ensam en lång tid nu och förtjänar lite kärlek. Vill inte säga att jag är desperat för den största delen av tiden så tänker jag att jag har det bra ensam. Tror det är uttråkandet av pluggningen och min frussenhet som gör saknaden av en pojkvän.
Vad tror ni? Tycker ni att jag ska vänta tills jag träffar den som det känns hundra procent säkert med eller ska jag ta vara på känslan av ensamhet och förinta den? Jobbigt att ta beslut när det gäller kärlek eller ensamhet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen fara, bara jag ser)

URL/Bloggadress så jag kan kolla in din blogg:

Vad du hade på hjärtat skriver du här:

Trackback
RSS 2.0