Jo men det.. men madde vad säger du?

Idag har jag haft näthandels prov. Och jag är faktiskt nöjd, det gick ganska bra. Ha där fick du kärring! Jag kan om jag vill. Dagen har varit som vanligt, fast sista lektionen fick vi sluta tidigare. Skönt för dom allra flesta var helt slut. Sen bar det hem för att plugga engelska och pm inför torsdag. Kort därefter kommer emelie och pappa hem så då åker vi upp till centrum och handlar. Och här kommer dagens roligaste. Vi sitter i bilen påväg hem. Emelie vill smaka en klunk ur pappas cola burk.
Emelie: Får jag smaka?
Pappa: Avisst
Emelie tar burken och ser sådär besviken ut
Emelie: Meh, klart jag får smaka. Det finns ju nästan inget kvar. Typ bara slämm
Pappa garvar belåtet och säger att han inte slämmar såklart. Och så startar vår diskution. Det handlar i korthet om man skulle dricka upp drickan om man själv spottat i burken. Båda två svarar: "nej, då skulle jag inte dricka upp resten". Och då måste jag självklart lägga in en kommentar.
Jag: Men om vi vart hotade då? Skulle ni göra det då?
Pappa: SUCK!
Emelie samtidigt: Jo men det.. men madde vafan säger du? Är du dum eller?
Och jag börjar asgarva. Okej de svårt att fatta men just det där att hon tog det som en helt vanlig fråga och börjar svaret för att sedan upptäcka att frågan var jäkligt korkad. Det var min dags roligaste. Okej, kanske märks att det inte hänt mycket roligt för mig idag men men.
Är hungrig så hoppas maten ska lagas snart. Det är kycklig med vitlöks kroketter som står på menyn. Mm yummi!
Hörs senare när jag ätit och pluggat lite mer.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Hahahaha! Jag ser det där framför mig :D

2008-09-23 @ 18:00:48
URL: http://lovelycity.blogg.se/
Postat av: madeleine

haha så bra, ngn som fattar iaf;)

det var jäkligt kul. och minen när hon kom på sig själv att hon faktiskt svarade:P

2008-09-23 @ 18:53:25
URL: http://madeleineen.blogg.se/
Postat av: storasyster

Hahaha men det var ju faktiskt jätte roligt :D tkr jag iaf, när jag insåg vilken dum fråga jag var på väg att svara på hahaha

2008-09-28 @ 08:45:03
URL: http://emelieeekwall.blogg.se/
Postat av: madeleine

haha visst, din min sa allt :)

2008-09-28 @ 21:18:29
URL: http://madeleineen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen fara, bara jag ser)

URL/Bloggadress så jag kan kolla in din blogg:

Vad du hade på hjärtat skriver du här:

Trackback
RSS 2.0