Tisdagar är inte mina dagar

Äntligen hemma. Den här dagen har varit lång och jobbig. Började med att jag kom försent, fick dock ingen frånvaro eftersom Gunilla inte var där så tur hade jag men fick endå stressa. Och på det så såg jag ut som jag vet inte vad, blek, smutsigt hår och ja jag vet inte vad. Dagen var lång som fan, som våra tisdagar alltid är. Tisdagen är den värsta skoldagen på hela veckan.
Hur som, påvägen hem höll jag på att dö av matthet. Men det var bara att åka hem och hämta skorna, åka upp till vällingby centrum, lämna in skorna och leta klocka. Och det var här dagen började kännas bättre. Skorna inlämnade som jag länge behövt göra men inte orkat. Efter det bar det av mot klockbutiken, där jag hittade tre underbara klockor så ska åka upp med pappa i veckan så får han avgöra vilken som är finast. Efter det tänkte jag att jag går runt lite och tittar för det finns en del saker jag velat/behövt köpa ett tag nu. Hem kommer jag med ett linne, två tröjor, en top, en guldring till örat, ett par knästrumpor och B-vitamin tabletter som ska förstärka hår och naglar. Känner mig riktigt nöjd med mina köp måste jag säga.
Det finns fyra saker till jag verkligen verkligen vill ha och det är ett par spets leggings(GinaTricot-200kr), en kuvertväska(TopShop-400kr), en klänning(GinaTricot250kr) och ett par strumpbyxor även dom från Gina. Men får se, det kostar det med och jag är inte den rikaste dirket. Plus måste spara 240kr till skorna. Gaah alla pengarna bara försvinner. Har hållt på dom ett tag nu men jag tyckte jag förtjänade denna shopping runda. Fick tillbaka mitt rättskunskapsprov idag med alla rätt. Och trots att jag är skoltrött så har jag lyckats få MVG på i stort sätt allt jag gjort. Och det tycker jag är bra gjort så jag gav mig själv det här. Jag behövde det.
Nu sitter jag och rör om kyckling soppan i koppen och ska snart dra upp svenska boken som måste vara utläst inom kort. Fan jäkla tant som tror att man inte har något annat ämne än svenska att plugga på.. och defnitivt ingen fritid. Jag menar 455 sidor på mindre än en månad och det är en tråkig bok, hur kul kan det bli. Inte alls ska jag berätta. Men det är bara läsa och få sitt betyg.
Vi hörs senare kanske, om jag får tid till dumburken.
/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen fara, bara jag ser)

URL/Bloggadress så jag kan kolla in din blogg:

Vad du hade på hjärtat skriver du här:

Trackback
RSS 2.0