Ny filosofi

Tjena alla kissekatter, klockan börjar närma sig "för sent för att gå och lägga sig" snåret och jag har mycket kvar jag ska hinna med.. duscha, läsa dålig svenska bok, plugga lite mera matte och packa upp det jag tog med mig från pappa idag. Jag är sjuk, från pisshumör till superhumör. Människan är en rolig mekanism, fungerar inte riktigt som den ska samtidigt som den är i full funktion.
Jag såg en man säga på TV "Vi människor lever för imorgon och inte i nuet. Och jag tror det är det som håller oss tillbaka".
Jag håller med, jag har inte levt i nuet och levt för vad det är. Jag har tänkt imorgon blir det bra. "Imorgon ska jag sluta äta onyttigt", "Imorgon ska jag göra det och det". Jag ska börja leva i nuet och leva fullt ut. Livet är för kort för att hata och vara ledsen. Tänk dig vad mycket kul du kommer att ha och se tillbaka på sen. Och tänk dig att kunna säga till dig själv "Jag hade ett bra liv, jag levde fullt ut".
Det är livsglädje det, det är att leva.

Kommentarer
Postat av: Julia

Du lär dig, lev dagen som de sista! se på mig, haha

2008-10-15 @ 00:00:00
URL: http://juline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen fara, bara jag ser)

URL/Bloggadress så jag kan kolla in din blogg:

Vad du hade på hjärtat skriver du här:

Trackback
RSS 2.0