Jag kan inte plugga idag

Förlåt mig plugg guden, jag kan bara inte. Nu är klockan 21.30 och jag har bara slagit upp boken och läst överskriften, längre kommer jag inte. Men jag har absolut ingen lust, inte för att jag är plugg trött. Jag vill helt enkelt bara inte göra något annat än att droga sönder mina öron med denna härliga right now låt och dansa. Jag vill bara tänka mig dig, mig och ett hett dansgolv i något varmt land med lysande lampor i mörkret och massor med folk som dansar loss till musikens härliga ljud. Ser bilden framför mig och jag kan inte göra annat än att blunda och dansa. Skulle göra vad som helst för att vara i den bilden just nu. Vi dansar på dansgolvet och känner lyckan spridas i hela kroppen. Det är varmt och drinkarna skjuder. Vi springer ner för en trappa och kommer till stranden och rullar i sanden. Kläderna åker av och vi simmar och leker i det varma vattnet. Skrattet ljuder och man hör musikens förförande toner uppifrån klubben. Resten förstår ni nog själva.
Nej måste stänga av den här hemskt härliga låten, den förtrollar mig. Kan inte plugga när jag hör den. Nej, när den tagit slut nästa gång ska jag klicka på krysset och lyssna på en låt som gör så jag kan plugga. Men kan inte sluta lyssna.
Sounds like music to my ears

Kommentarer
Postat av: Julia

twin är doead :(

2008-11-18 @ 00:36:15
URL: http://juline.blogg.se/
Postat av: madeleine

va nej jag är inte död :O

2008-11-18 @ 16:03:10
URL: http://madeleineen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen fara, bara jag ser)

URL/Bloggadress så jag kan kolla in din blogg:

Vad du hade på hjärtat skriver du här:

Trackback
RSS 2.0