På bättringsvägen

Jaha, så idag hade jag min tid hos skol sköterskan. Alla 1:or får tid hos henne för hälsosamtal och jag gick dit som jag skulle och snackade om mina vardags vanor och om allt sånt där som rör hälsan. Och vet ni vad hon säger under och i slutet av samtalet? Jo att jag ska gå till kuratorn, jo hon "tvingar" mig att gå till kuratorn och prata för att hon tycker att jag tar för mycket ansvar och har för mycket press och nedåtgångar på mig. Tänka sig, så på måndag har jag tid hos kuratorn och ska snacka om mig själv.. känns konstigt, att gå till en främmande människa och tycka synd om sig själv. Egentligen så vill jag inte änns, känns som om mina problem är mina och inte någon annans. Men ska testa på i alla fall och känna hur det känns. Vem vet kanske blir min nya hobby att sitta nere hos kuratorn och spy ut alla mina tankar. Haha inte alls min grej, jag är nog ganska stängd och resarverad utav mig tror jag. Men men får se hur det går på tisdag, hon kanske portar mig för att jag vägrar säga något, vem vet.
Sen så har ett problem som fanns tidigare uppstått igen, jo det är Fredrik. Urken i vår klass som jag inte vill ha något att göra med. Han ska alltid hela tiden sitta med mig och Deniz i matsalen och förpesta oss med sin närvaro. Han väntar på oss efter skolan. Kan ni fatta? Han står ute i kylan och väntar på mig och Deniz i evigheter när vi sitter och skriver prov bara för att jag vet inte änns varför. Och vi är inte speciellt trevliga heller, eller jag är inte otrevlig men jag beter mig defnitivt inte som jag gör med människor jag gillar. Han följer efter oss och mummlar fram några ord som man antingen inte hör eller tycker är rent ut sagt puckade. Han lägger till små dumma och konstiga kommentarer. Nej, it's a big no no Fredrik.
Men nog om han nu, var bara tvungen att få ut mina "Fredrik är inte min vän" känslor någonstans.
Så vad har ni gjort idag? Har ni blivit förföljda eller kanske förföljt någon?
/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen fara, bara jag ser)

URL/Bloggadress så jag kan kolla in din blogg:

Vad du hade på hjärtat skriver du här:

Trackback
RSS 2.0