När kärleken går fel

Jadu, kärlek. Hm vet inte riktigt vad jag ska säga. Det ska vara något lyckligt och något som man delar med en annan individ men jag vet inte. Nu för tiden tycker inte jag att kärlek är något man känner, utan någonting man gör. Allt kan inte alltid vara bra och just nu är det så för mig, det går helt enkelt inte bra. Jag undrar hur många dagar det kommer gå innan jag slutar att sakna honom. Det är inte första gången som jag fastnat för honom men det är första gången som jag känner att jag verkligen inte vill vara utan honom. Gångerna innan har det räckt med att jag inte träffat han på ett tag och inte haft någon kontakt så har jag liksom kunnat gå vidare och faktiskt hittat andra. Men det slutar alltid med samma visa, sen när jag väl träffar han igen så är jag fast. IGEN. Och det som gör det hela ännu värre är också att han blir fast vid mig. Det är inte direkt så att jag hundar efter han, nej utan vi bara matchar varandra. Ingen är mer på än den andra, vi går jämt ut på något sätt. Och det hela blir heller inte bättre när min syster säger "ni passar så bra ihop". Shit asså, hjärtkrossande. Jag är självklart inte sur på henne eller någonting för att hon sagt det, fick mer en uppmuntran till att vara med honom. Det värmer när man får höra att man passar ihop med den som man tycker om. Det har snart gått 1vecka sen jag hörde av honom. Känns som evigheter när man brukade höra av dig varje dag. Varje gång mobilen plingar hoppas jag att det ska vara ett sms från dig men det är aldrig ditt namn som står på skärmen. På lördag morgon hade jag vaknat ur min dröm när jag fått ett sms från dig. Tyvärr hann jag inte "läsa" hela sms:et. Haha jag är fan sjuk, drömmer om att du skickar sms. Usch vad det låter fel. Nu ska jag lägga ner allt skit. Jag ska sluta att äta godsaker, börja träna, leta helg/lov jobb och komma över dig. Om du verkligen vill ha det så som du sagt så kommer vi att hitta varandra och få det att funka i framtiden. Egentligen funkar det nu också, det är bara andra som inte låter det funka. Men jag ska göra det bästa av situationen och leva livet som jag förtjänar. Fan ny skola med nya heta grabbar, om det är någon bra tid att börja om så är det nu. Lika bra att satsa stenhårt och ta en chans. Om inte annat så klarar jag mig själv. Jag måste bara hitta viljan att vara utan dig. Jag har klarat det förr så jag kan göra det igen. Men det finns en anledning till att det alltid slutar med att vi är med varandra. Jag trivs med dig och du har gjort det klart för mig att du trivs med mig med. Jag har sagt det förr och säger det igen, en dag. En dag kommer bli början för våra dagar tillsammans.
Oj det vart ett långt inlägg. Fick iallafall skriva av mig, vilket var skönt. Detta fick bli sista inlägget för kvällen. Om vi hörs så hörs vi imorgon. Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen fara, bara jag ser)

URL/Bloggadress så jag kan kolla in din blogg:

Vad du hade på hjärtat skriver du här:

Trackback
RSS 2.0