Förvirrad fredag

Skol dagen både börjar och slutar bra. Vi slapp sista lektionen. Peter tyckte vi kunde få gå hem och sussa. Oh det gillar vi skarpt. Det var inte förns efter skolan som det började balla ut sakta men säkert. Jag hade tidspress på mig eftersom jag skulle vara i tid på Odenplan redo för att jobba som flyttgubbe. Så efter skolan bär det hem till pappa för att fixa ledighets lapp, och det går ju som smort. Sedan ska jag hinna tillbaka till Solna igen för att hämta lillen på 6:års. Jag är en aning tidigt ute, och utan hem nycklar till mamma så vi är alltså utelåsta. Theodor blir givetvis hungrig så vi går till en pizzeria och äter. Efter det bär det in mot stan. Jag ringer Peck för att fråga vart jag ska befinna mig, svaret blir Odenplan. Så jag åker mot det hållet. En station ifrån skickar jullan sms om att vi ska vara på lilla essingen. Så då åker jag tillbaka till fridhemsplan. Väl där ringer jullan och säger att ingen är på lilla essingen, dom är alltså kvar på odenplan. Det bestäms då att jag ska vänta på henne på fridhem så vi kan mötas upp. Jag väntar där men ingen jull kommer. Moster svarar inte på telefonen och inte julia heller. Jag blir givetvis irreterad och åker till Odenplan. När jag är 200m ifrån hemmet så ringer julia och säger att det inte är någon på odenplan heller. Så typiskt! ingen är där den ska vara och ingen svarar när den ska. Jag blir galen och bara står still och svär högt. Möter upp julia vid odenplans tbana. Vi åker hem till min mamma och får reda på att flytten blivit utdragen och att moster och magnus är påväg till skroten. Jaha, ett himla åkandes fram och tillbaka för ingenting. Och på det så släpar jag runt på en liten knodd på 6 år. Men tur som var så var han på glatt humör, eftersom jag lärde han skriva under resans gång. Väl hemma i solna har mamma inte kommit hem än så vi får sitta och vänta i porten. Att det aldrig slutar. Sen när vi väl kommit in så var det lungt. Jessica och Nina kom på besök, mycket trevligt. Och nu sitter jag här när alla gått och skriver om min omtumlade dag. Så, hur var eran fredag?
Jag hittade även ett par skor som jag gått och kärat ner mig i, ett par svarta stövlar på din sko. Kostar 400kr. Men det är dom lätt värda. Nu ska jag sova för natten och imorgon ska jag handla en mössa. Det börjar bli kalla tider nu så lika bra att ladda inför. Godnatt och sovgott.
"Klaga inte över saker du inte gör något åt"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen fara, bara jag ser)

URL/Bloggadress så jag kan kolla in din blogg:

Vad du hade på hjärtat skriver du här:

Trackback
RSS 2.0