What a wednesday

Jaha då var man hemma igen efter en hel dag på jobbet. Gick upp för tidigt imorse för att vi skulle åka och lämna bilen på service så vi gick upp vid 6.00 tiden, men vad gör man inte liksom. Efter jobbet åkte jag till banken och fixade ett sparkonto så nu jävlar fick jag många vuxen poäng. Satte in 500kr på det också, jag vet jag vet, lite snålt men jag ska ha pengar över till klippning och färgning i helgen också så fick nöja mig med 500kr som start kapital. Men den 26:e rullar det in 1000kr till och den 31:a ytterligare 1050kr. Fan kommer bli miljardär om jag fortsätter i samma spår.
Nu är jag hemma, med marabous daimchokladkaka i kylskåpet. Jag tänkte nämligen såhär.. jag var godisfri i över 1år så nu ska jag föräta mig på godis i alla former under en veckas period och sen så ska jag lägga av med godiset igen. Jag åt godis för första gången på över ett år igen i söndags när jag och Johan gick på bio, vi köpte närmare 1kg godis som vi tröck i oss, och visst var det gott men det kändes verkligen som "det här kan jag faktiskt vara utan". Det blir däremot svårare att lägga av med chokladen men jag är en kvinna i mitt egna slag och jag klarar av allt så lite choklad ska inte stoppa mig efter veckans slut.
Och Mias och deras flytt är flyttad till på fredag så imorgon blir det ledigt för att hjälpa min kära x-tra familj med målningen.
Johan kommer även hit ikväll och gör mig sällskap då mamma är på hemligt uppdrag och Theo sover hos en kompis.
Nu ska jag sluta snacka och laga mig själv lite middag.
Puss på nosen! /M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen fara, bara jag ser)

URL/Bloggadress så jag kan kolla in din blogg:

Vad du hade på hjärtat skriver du här:

Trackback
RSS 2.0