Vad händer med världen?

Idag var då första gången vi hade "tjejgruppen".. och vad kan jag säga om saken? Vi pratade om det som vi hela tiden hade pratat om innan. De har alltså bildat en grupp där vi tjejer ska sitta och lägga ner ännu mer energi på killarna istället för att prata om något vettigt. Vi har redan pratat om det här gång på gång, nu är det väl lärarnas tur att fullfölja det hela?
I alla fall.. frågan "hur är det i klassen, vad är dåligt?" dök upp. Jag kunde inte tänka något annat ord än skitsnack men insåg också att det skulle bli ett jobbigt tema att ta upp. Väldigt utpekande på något sätt, så därför lät jag bli. Även om det skulle vara en bra grej att ta upp, med tanke på att det blir en dålig stämning i tjejgruppen. Hur som, vi fick fika? Tog inget utav det då jag tycker att det är skitfjantigt.

För er som inte riktigt fattar det här så är grunden till att "killgruppen" skapades för att de har svårt för att sköta sig, de "härjar" helt enkelt på lektionerna. Och då var det någon dum liten jävla nisse i skolan som tyckte att "Ja, vi löser det genom att ge dom fikabröd och låta dom leka lite med lasergevär". Jaha men okej?
I alla fall, självklart blev det en diskution när killarna belönades för att de inte kan bete sig som alla andra 17/18 åringar gör. Så nu har vi då fått en "tjejgrupp" som också ska behandlas som barn och få fika och leka på skoltid.

Alltså seriöst, nu får dom väl förfan skärpa sig. Vi går andra året i gymnasiet, eleverna i klassen består utav åldern 17,18,19 och 20 år. Dom behandlar oss som småbarn och låter oss leka istället för att bara säga "Ni går i gymnasiet frivilligt, stick eller bete er". Fattar egentligen inte vad det är som ska vara så extremt jävla svårt med att kasta ut skitungarna och låta dom som faktiskt kommit hit för att lära sig, då få lära sig.

Leka och skapa gemenskap kan vi göra på studiedagarna, för det är väl det dom egentligen är till för? Att klassen ska få göra något gemensamt så att de ska komma närmare varandra. Känns pinsamt att vuxna människor(lärare), som faktiskt utbildat sig till att ta hand om och undervisa ungdomar inte kan komma med något bättre än det här.

Vår klass särbehandlas, är det rätt? Skaffa då förfan en jävla obligatorisk lektion en gång i veckan då man kan träffas som klass och att man då pratar om hur det är och om det är några problem. Jag kan inte säga att jag är glad över tjejgruppen, men inte heller att jag ogillar den. Tycker den bara är allmänt fjantig, jag började inte i gymnasiet för att lärare ska kunna se mig som ett dagisbarn som behöver stimuleras. Ta bort killgruppen och så även tjejgruppen och satsa på oss som klass när det är utsatt att det ska göras, som på studiedagarna.
Herregud!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen fara, bara jag ser)

URL/Bloggadress så jag kan kolla in din blogg:

Vad du hade på hjärtat skriver du här:

Trackback
RSS 2.0