GB glass betyg Del 1

Jag och Deniz har inlätt en egen liten undersökning då vi ska provsmaka och betygsätta GB:s nya glassar. Hittills har vi smakat två av de åtta nya glassarna. Vi hade en bra start.

Denna glass från Ben&Jerrys var grymt god, dock kunde jag tycka
att det var lite för mycket jordnötssmak på vissa delar i glassen
men annars hade den flera goda smaker. Och sämst med den var
nog att den var så dyr, 27 kr för den lilla jäkeln. Resultatet blev 4,5 / 5 möjliga.


Den här härliga struten från Cornetto var himla god.
Höjdpunkten på hela glassen var nog den chokladdoppade nöten
på toppen. Glassen var väldigt enformig då den hade samma
smak hela vägen, vilket resulterar i ett lite sämre betyg. Det
positiva var att den var lite större än vad de andra Cornetto:sarna
var men det kostade också för det. Hela 27 kr kostade även denna jäkel. Betyg: 3,5 / 5 möjliga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen fara, bara jag ser)

URL/Bloggadress så jag kan kolla in din blogg:

Vad du hade på hjärtat skriver du här:

Trackback
RSS 2.0