Och så går vi på sommarlov

Så såg jag och Theo ut på skolavslutningsdagen.


Och så såg hans avslutning ut



Det var så himla fint när vi stod i klassrummet och hans lärare Helen skulle läsa upp utvärderingar på året som har varit som barnen hade gjort. Hon började läsa...

Jag har lärt mig att läsa och skriva
Jag tycker det har varit roligt att komma till skolan och träffa mina kompisar
Jag tycker det har varit svårt att lära mig räkna till hundra
Jag vill lära mig att prata engelska
(Här börjar läraren att skaka och gråta)
Jag önskar att du kunde få tillbaka din pappa Helen. 
- Och jag önskar att du kunde få tillbaka din pappa också Theodor. Svarade hans lärare Helen.

Och där brast hela klassen ut i hjärtsår och så även jag. Hon hade valt att läsa upp en enda utvärdering och då valde hon att läsa upp Theodors. Och det kändes verkligen i hjärtat att höra dem orden. Min sjuåriga älskling har ett sånt fint hjärta som kan önska någon annans pappa tillbaka till livet istället för en leksak.
Jag älskar honom mer än något, min lillebror.
Och såhär såg kvällen ut på Flaten, tyvärr finns det inga bilder från senare på kvällen då jag var hemma hos Mia.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen fara, bara jag ser)

URL/Bloggadress så jag kan kolla in din blogg:

Vad du hade på hjärtat skriver du här:

Trackback
RSS 2.0