Färdig barista

Då var min baristautbildning komplett. Idag var det riktigt roligt faktiskt, mycket kreativitet och effiktivitet. Vi fick göra massor av espressos och skummad mjölk för att kunna göra latte art, det var kul men ganska svårt att göra med skummet men jag lär mig, övning ger färdighet. Efter det fick vi göra kaffe drinkar och det var kul, vi fick turas om en efter en att stå bakom bardisken och blanda till olika kaffe drinkar efter våra egna smaklökars favorit smak. Super trevliga instruktörer och dessutom fick vi diplom och dvd-film där vi får lära oss hur man gör drinkarna.
Det som gjorde det extra roligt idag var att vi fick vara med och göra reklam också, de ska göra en hemsida där de ska ha en 2 minuters video angående baristakursen och där kommer jag få vara med, hihi! Ska publicera videon när den är klar så ni får se.
I övrigt är jag super nöjd och vet mer om kaffe än du vet om din egna släkt, förmodligen. Instruktörerns var grymt bra och framför allt trevliga, stort tack till Mikael och Kaveh!
Nu kan jag grunderna, sen är det bara rutinen som ska in och sen är jag er personliga kaffe mästare.
/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen fara, bara jag ser)

URL/Bloggadress så jag kan kolla in din blogg:

Vad du hade på hjärtat skriver du här:

Trackback
RSS 2.0