GB glass betyg Del 3

Så, då har jag och Dempan testat ytterligare två glassar, denna gång blev det en Cornetto strut och en Temptation glasspinne.


Måste säga att jag är lite besviken, trodde bättre om denna glass.
Choklad fodralet var tjockt och gott med dessvärre passade det
inte ihop med innehållet, och innehållet i sig var inge vidare gott
heller. Man fick den i en fin förpackning men ska det vara fint så
kostar det också, den "lyxiga" glassen gick på 23kr.
Betyget blev: 2,5 / 5 möjliga då jag tyckte den var dyr och mindre god.


Och så var det Cornetto struten med pistage smak.
Första gången jag åt pistage glass och jag måste
säga att jag är imponerad, shit vad god den var.
Allra bäst var den i början när pistage glassen och
choklad glassen blandades, senare ner i struten var
det bara pistageglass med små chokladbitar i.
Bäst hade det varit om chokladen och pistage glassen
hade varit blandade hela vägen ner till botten om den
hade varit det hade det blivit en solklar 5:a. Men trots
det måste jag ge ett bra betyg då den var så himla god. 
Glassen kostade 17kr och betyget blir: 4,5 / 5 möjliga. Ny favorit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen fara, bara jag ser)

URL/Bloggadress så jag kan kolla in din blogg:

Vad du hade på hjärtat skriver du här:

Trackback
RSS 2.0