Hårfärgning inför kallare tider

Nu har jag naturligtvis kommit på den geniala idén att färga håret. Jag färgar inte håret speciellt ofta (tror det hänt 3gånger) och jag är så himla trött på mitt hår nu, vill ha förändring. Jag vill ha långt, mörkbrunt hår. Allra helst långt. Men det tar en så himla lång tid för det att växa ut. Har ni läsare några tips för att få håret friskare och längre? (är inte intresserad av löshår). Jag är himla sugen på att färga håret lite mörkare nu till de kallare tiderna. Och jag tror att jag skulle passa riktigt bra i det så kanske ska passa på och färga de nästa gång jag ska klippa mig.
Saken är bara den att jag vill ju ha längre hår, och då ska håret må bra, vilket betyder att jag inte ska hålla på och slita på det genom till exempel färgning och plattning. Men jag vill väldigt gärna färga det. Jag tror jag gör så att jag låter er läsare och mina bekanta påverka mig och sen får frisören sätta in sitt tycke (när det gäller slitage på håret) och sedan beslutar utifrån det.
Bilden nedan är på Lindsay Lohan och kulören på hennes hår är exakt den jag vill ha. Vad tror ni? Kommer jag att passa i den? Ska jag våga?

Vill ha

Min orginal färg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen fara, bara jag ser)

URL/Bloggadress så jag kan kolla in din blogg:

Vad du hade på hjärtat skriver du här:

Trackback
RSS 2.0