Förlåt, igen..

Tjena bloggers!
Det var ett tag sen, igen. Jag vet, jag är helt värdelös på att skriva nu för tiden. Men det har sina anledningar, fullt upp helt enkelt.
Det har nog inte hänt något speciellt på sista tiden. Gått i skolan, hämtat lillen, gjort läxor, städat och sovit.
I måndags tog jag en polio spruta, det gjorde inte ont då... men nu! Har blivit röd runt, hård där sprutan togs och så är jag öm. Inte bra, tänkte att snart ramlar kanske armen av. Så jag pratade med pappa och han sa att det kommer vara så i ungefär 1 månad. 1 MÅNAD?! What? Ja då är det tydligen så att man blir såhär utav polio spruta, snällt av skolsyrran att nämna det, verkligen.
Så vad har jag gjort idag? Jag sov hos älsklingen och vi hade bestämt oss för att vi INTE skulle missa bussen imorse som gick 08.45 ifrån farsta centrum. När tror ni vi var där? Jo 08.51. Så vi missade bussen, vilket också innebar att vi gick miste om hela skoldagen med brannmännen. Så det blev bara för mig och Deniz att sätta oss på nästa tåg hem.
Då vi åkte upp till vällingby centrum och handlade järn ersättning åt mig. Sedan tog vi en promenad hem i det vackra vår vädret.
Så himla underbart! Solen har nu äntligen funnit Sverige och vi är skonade från kylan. Det var så mycket som 5,2+ grader idag, härligt härligt.
Hur som, hem kommer vi och tar det mest lungt. Vid 15.00 tiden började jag mitt städande med hjälp av Deniz denna gång, det gick bra mycket snabbare och var bra mycket roligare. Så idag har jag varit duktig och städat och även fått mina hyllor uppsatta utav min käre far och pojkvän, tack så mycket.
Efter städningen tog jag tag i det här med mina sandaler från ellos. Storleken jag köpte var för stor och jag skulle byta till ett par 38. Och vad tror ni? Jo jag sitter i kundservice kö i 1 timme sen tillslut när en kvinna svarar jo då snackar hon med någon hemsk dialekt som retar upp mig, och på det så är hon otrevlig. Jag blev helt galen när jag fick reda på att de missat min lapp om att jag bara ville byta storlek och inget annat, nej de hade istället skickat mig en utbetalnings order som ska hämtas på Swedbank, puckon! Aja nu vet jag i alla fall hur det ligger till med skorna och jag ska hämta mina pengar imorgon. Jag beställde även ett par nya sandaler i rätt storlek nu som ska komma om 7-10 dagar så hoppas verkligen då att det är rätt.
Men kvällen avslutades bra, jag och Denizo låg i soffan och kollade på saw 5, även en till lyckad film enligt mig. Tror att det kommer komma en sexa också, hoppashoppashoppas.
Men nu tänkte jag duscha och sen lägga mig för kvällen. Imorgon är det upp till skolan klockan 11.20 då jag har ett engelska test som jag inte kunnat öva på eftersom mina böcker är hos mamma, duktigt madde. Men det är svårt när man lever på 2 håll.
Aja nog med tråkigt skolsnack nu, sovgott sötisar så kanske vi hörs imorgon!
//M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen fara, bara jag ser)

URL/Bloggadress så jag kan kolla in din blogg:

Vad du hade på hjärtat skriver du här:

Trackback
RSS 2.0