Allt utom fettisdag..

.. och det är det verkligen idag. Gick upp klockan 9.00 då alarmet ringde. Åt en god frukost och väckte pappa. Sedan gick vi ut på promenad i det fina vädret. Måste erkänna att det är riktigt mysigt att gå ut och gå när det är vacker snö överallt och sol. Sedan packade vi in 3 stora svarta soppsäckar med pantburkar som vi pantade uppe på hemköp. Pengarna använde vi till att sola. 20 minuter med nya rör och jag är fortfarande lika blek, mindre roligt. Kommer vara blek som ett spöke när Deniz kommer hem och är brun som en pepparkaka, orättvisst.
Nu är pappa i duschen och sen ska vi åka iväg och storhandla mat. Och om jag har tur åker vi förbi IKEA och byter min stora knubbis lampa som hann gå sönder på kuppen, hoppashoppashoppas.
Sen kommer Gullan och sover här för imorgon är det upp med tuppen för att hinna med båten. Den avgår 07.10 så vi lär va tvungna att åka hemifrån vid 05.00, bittert.
Och mitt i allt detta planerande ska jag hinna städa hela huset. Vad ska all tid komma ifrån? Hoppas att dagen kommer fortsätta i samma spår så jag slipper få ångest över denna fettisdag då jag vanligen hade goffat i mig en fet semla. Men nu är det handla som gäller, hare gött tills vidare!
/M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen fara, bara jag ser)

URL/Bloggadress så jag kan kolla in din blogg:

Vad du hade på hjärtat skriver du här:

Trackback
RSS 2.0