Bloggare

Nu är jag irreterad, oh yes!
Det finns tusentals olika bloggar i alla kategorier men för er som inte har fötstått det så är inte min blogg en blogg som du ska läsa och sen dra ur dig en otrevlig kommentar om hur jag stavade ett ord? Jag känner inte dig, thank god!,  men har du inget bättre för dig än att sitta och läsa ett inlägg och sen bara leta fel istället för att gå vidare till en blogg som du inte "stör" dig lika mycket på beroende på hur man stavar ordet "sätt/sett." Man får gärna säga att jag/man har stavat fel, det lär jag mig bara på men inte behöver man vara otrevlig? Herregud, vissa människor är väl bara för jävla bittra!
Medans jag endå är igång..
Jag har aldrig varit den som sitter och läser en annans persons blogg. Nej utan jag läser de bloggarna som mina vänner och nära skriver, resten intresserar mig inte. Jag har liksom aldrig riktigt förstått det där med att sitta och läsa en främmandes persons blogg. Tills nu!
Jag satt hemma en dag och var barnvakt och hade så otroligt tråkigt. Fanns ingenting att göra och jag orkade inte göra en uppoffring som att städa så jag satt med datorn i knät och går in på blogg.se.. Där tittar jag på topp 20 listan där en viss tjej med en ganska liten siffra finns med och jag tänkte "men vafan alla (ta ordet med en nypa salt) älskar den här bloggerskan. Jag tittar efter vad det är som alla gillar så mycket" så jag klickar mig då vidare in på den här bloggen. Och resultatet var, katastrof! Nej jag ska inte överdriva..
En jätte söt tjej, skriver inte skit och beter sig inte som en liten fjortis så på så sätt har jag inget "emot" bloggen. MEN när man sitter och läser att denna person går var och varannan dag och hämtar ut ett paket på posten för att den och den hemsidan har GETT henne gratis saker, för att hon ska kunna göra reklam för det märket/affären. Visst, det är väl lite avundsjuka i det hela, offcourse. Men vafan själva grejen är, är det konstigt att alla dessa "rika", "kända" ja whatever har så mycket skor, smycken, kläder, ja you name it. Nej! Dom som kan köpa, får gratis.. för att göra reklam. Men vafan, låt dom ta en bild med produkten och sen är den lika mycket reklamspridd som innan.
Okej det här är inte värsta grejen men jag har blivit irreterad på att hon får, får och får. Hon som kan köpa själv. Det är ett system som butikerna har, sätt dina produkter på den här omtyckta personen och vi säljer. Jag tycker att det är fel och orättvisst men det är väl då också förmodligen för att det inte är jag som får hemskickat gratis saker.
Och jag har defnitivt inget emot den här tjejen, jag känner henne inte och hon har inte gjort mig något illa så verkligen inga agg, jag är med irreterad på systemet som hon ingår i.
Efter detta inlägg är det inget mer med vad jag tycker om hennes blogg utan jag gör så helt enkelt att jag slutar att läsa den och slutar bidra till att hon får alla dessa gratis saker.
Hur som, för att göra detta inlägg lite gladare finns det en bloggerska som jag kort och gott vill hylla. Jag känner henne inte men tycker att hennes blogg är extremt cool och personlig. Jag gillar att läsa någon annans blogg nu helt enkelt. Topp bloggerskan Foki. Cool stil och inge skryt om sig själv och blablabla. En skön bloggare helt enkelt.
Så! Det var det. Nu har jag fått ur mig vad jag tycker och tänker så nu ska jag fortsätta städa.
Tack för mig /M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen fara, bara jag ser)

URL/Bloggadress så jag kan kolla in din blogg:

Vad du hade på hjärtat skriver du här:

Trackback
RSS 2.0