Idol söndag

Idag följde jag som sagt med Mia älskling när hon sökte till idol. Och det vart många timmars väntan innan det blev hennes tur, nummer 36172. Tyvärr gick hon inte vidare i år, för ung men nästa år så står vi där redo igen för att soppa över juryn.
Förutom idol så handlade jag min efterlängtade klänning, satt lika fint på som jag hoppats så den ska jag nog ha på valborg. Lite färg i valborgs natten. Efter det åkte jag hem och bara tog det lungt med min Deniz och försökte lära honom läxan vi har tills imorgon men det gick väl som vanligt.
Nu ska jag snart gå tillbaka till soffan och mysa med min myspelle och kolla på söndags filmen. Det är "Two weeks notice" eller "Kärlek på jobbet" som den heter på svenska på kanal 3 ikväll klockan 21.00.
Tror den är riktigt bra, kolla på den om ni inte har något bättre för er.
Har ni tänkt på det? Vilka fuckade översättningar dom gör på filmer. Har ett helt annat namn med en helt annan innebörd. Undrar hur dom tänker när dom översätter från engelska till svenska..
Men nu ska jag inte spekulera i det för nu tror jag att herrn i soffan vill ha sällskap.
/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen fara, bara jag ser)

URL/Bloggadress så jag kan kolla in din blogg:

Vad du hade på hjärtat skriver du här:

Trackback
RSS 2.0