Gotland 06/07 blivande 08

Gotland på medeltidsveckan är nu för tiden en tradition för mig och gänget jag drar dit med. Vi har extremt kul, festar, dansar på borden på medeltids restauranger och myser. Gotland är alltid ett ständigt minne jag längtar tillbaks till. Första året är såklart som alla andra första upplevelser, den bästa! Kommer aldrig glömma det som händer på Gotland. Går och myser på staranden i solnedgången, sitta på ett fik och kolla ut över den underbara utsikten, traska runt i medeltidsklänningar, festa och skratta. Att åka till Gotland är verkligen en frihet för mig, alla föräldrar och tråkigt försvinner. Vi drar ett roligt gäng till en camping, utan att riktigt veta vad som kommer ske så ger vi oss in på en livs upplevelse. Förra året var en upplevelse att minnas, det var jag, min kära Vick, Mia, Johan med dåvarande flickvän och Bävern som tog vårat pick och pack och begav oss iväg till Gotland. Och det blev som förväntat, ett helvete vissa dar. Pågrund utav en viss person som skulle bråka JÄMT OCH STÄNDIGT med sin partner så vart det inge vidare stämning. Men Madde fixar allt, eller hur ? ;)
haha jag var som vanligt nog den gladaste utav oss alla och sket i "problem människan". Jag, Vick och Mia körde vårat eget race och tog vara på den tiden vi hade ensamna. Kortspel och jävligt mycket skratt, vad vore jag utan er två. Jag drog såklart upp Jocke(min storebror som var med första året) och det fanns inte mycket mer att göra än att dra fram mobilen och slå en pling till vår trogne Jocke. Som såklart fattade vinken dirket och kom dagen efter till vår räddning. Bara att han kom gjorde att stämningen var TUSEN gånger bättre. Mitt försvar där ;) haha
Gud, nu när jag tänker efter så är mina dagar på Gotland helt underbara. Helt sjukt kul. Sån gemenskap. Allt från att gå och bada mitt i natten från bryggan till att någon extremt puckad person försöker dränka sig med kläderna på utan att doppa huvudet(det ligger en lång historia bakom den händelsen) Hoppas att detta år blir lika lyckat som de tidigare säger jag bara :)
Men i år är det ändring i görningen igen, i år ska vi bo i hus och inte på camping.. plus att min mammi ska vara på Gotland samtidigt, mindre bra. Eller de spelar egentligen ingen roll men de e just de jag tycker e så skönt med Gotland, att åka ifrån föräldrarna, vi brukar inte änns prata i telefon under den veckan jag är där och nu ska hon vara där samtidigt, aja thats life! det ska nog gå fin fint :)
Så i år åker vi iväg igen och kör hårt. Ge gärnet, ta allt  vi får och lite till och ge ingenting tillbaka ;)

Nej nu ska jag dra mig och börja med maten, idag är det grillat med små söta färskpotatisar på menyn! Och till det serveras guccis med nachos.
Hoppas det kommer smaka så kanske vi hörs senare! :)
Puss och Kram alla sötisar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen fara, bara jag ser)

URL/Bloggadress så jag kan kolla in din blogg:

Vad du hade på hjärtat skriver du här:

Trackback
RSS 2.0