Om du inte var den du var, hade jag aldrig känt såhär för dig

Jag är hopplös, jag kan inte sluta tänka på dig. Du dyker hela tiden upp i mitt dumma lilla huvud. Du har satt spår i minnet. Jag bör inte vara ensam, det ger mig tid att tänka. Om jag har något att göra och någon att prata med så får jag annat på tankarna. För att sysselsätta mig själv så ska jag nu diska och sen duscha. Hoppas jag är tillräckligt trött sen för att kunna somna. Kanske drömmer om dig, det vill jag. Jag vaknar alltid upp så glad då. Det sägs att man drömmer om det som man sist tänkte på innan man somnade. Jag vet inte hur det kommer sluta för jag vet inte riktigt när det började. Var det när du lärde känna mig eller när du tog hand om mig och jag låg i din famn och gosade med din hals eller var det när du fick reda på att jag tyckte om dig? Det viktiga är egentligen inte när och hur det började, utan hur och när det kommer att sluta. Jag vet att det låter dumt men jag gillar att se dig svartsjuk, det är liksom som den enda bekräftelsen jag får på att du känner något nu för tiden. Och blickarna vi gett varandra, din blick säger allt. Jag vet inte om du vet om det men i dom ögonblicken så är du som en öppen bok. Nej nu måste jag lägga av. Tänk på något annat madde, tänk på något annat. Idag vart det min tur att sitta hemma och dega, imorgon är det min tur att gå ut och ha kul. Jag vet inte riktigt vad det är som står på listan imorgon men jag ska få i mig en frapino men mocka smak i alla fall. Så, nu kom jag in på andra tankar. Nu ska jag hålla igång full rulle så ska nog kvällen gå bra. Sovgott nu och gör inte som jag, diska. Godnatt och förbered er med era varma duntäcken nu inför hösten.

"I love you for who you are, not for the one they want you to be"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ingen fara, bara jag ser)

URL/Bloggadress så jag kan kolla in din blogg:

Vad du hade på hjärtat skriver du här:

Trackback
RSS 2.0